«Jeg vil gjenta at denne støtten til Air France ikke er en tom sjekk», sa Frankrikes økonomi- og finansminister Bruno Le Maire til nasjonalforsamlingens økonomiske komité 29. 

"Flyet bør ikke lenger være et middel til å transportere [folk] i en time eller en time 15 minutter som kan gjøres til lavere kostnad er AV CO2  med tog i to timer eller to timer 30," Le Marie fortalte BFM TV. "Dette må være regelen, og vi vil håndheve den."
 
Le Marie vil at Air France skal være mer lønnsomt, mer konkurransedyktig og det mest miljøvennlige flyselskapet. Air France vil måtte redusere sine CO2  2-utslipp per passasjer-km med 50% mellom 2005 og 2030 og kutte CO2-utslippene på sine kortdistanseflyvninger med 50% innen utgangen av 2024. Air France vil også måtte nå målet om å bruke 2% av sitt drivstoff fra bærekraftige kilder innen 2025. 
 
Se oppslaget i railjournal.com i engelsk utgave her.
 
Illustrasjon: Faksimile fra oppslaget i railjournal.com